၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၁၆) ရက္။
လူဦးေရႏွင့္
အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကခ်င္လူထုအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ
(၁၆) ရက္ေန႕ တြင္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕၊ သီတာႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္း စည္းေ၀း ခန္းမေဆာင္
တြင္ နံနက္ (၉)နာရီမွ ညေန(၆)နာရန္အထိ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါ သည္။ ထိုေဆြးေႏြးပြဲ တြင္
ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူမႈအေျချပဳအဖြဲ႕အစည္း မ်ား၊ ကခ်င္စာေပႏွင့္ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႕မ်ား၊
ကခ်င္အမ်ိဳးသားမ်ား အတိုင္ပင္ခံ အဖြဲ႔ (Wunpawng Amyu Sha
Mungbawng Rapdaw) ပါ၀င္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းေပါင္း (၃၇)ဖြဲ႕မွ
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ႏွင့္ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား စုစုေပါင္း(၁၄၇)ဦး တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ ပါသည္။
ထိုေဆြးေႏြးပြဲတြင္
တက္ေရာက္လာသူမ်ားက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ(၂၉)ရက္ေန႔ သန္းေခါင္ယံမွစ၍ ေကာက္ယူမည့္ လူဦးေရႏွင့္
အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္ စာရင္း ေကာက္ယူမည့္လုပ္ငန္းစဥ္၊ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
မိမိတို႔၏အျမင္ မ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း၊
အခ်င္းခ်င္းေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ သံုးသပ္ခ်က္မ်ား တင္ျပ ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
တင္ျပေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားမွ
သုံးသပ္ခ်က္မ်ားမွာ-
(က) ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ လူမႈစီးပြားဖ႔ြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လူဦးေရႏွင့္
အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူမႈ အစီအစဥ္သည္ အမွန္တကယ္
လိုအပ္သည့္လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိနားလည္ၾကပါသည္။
(ခ) လက္ရွိျပင္ဆင္ထားေသာ
၂၀၁၄ခုႏွစ္ လူဦးေရႏွင့္ အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္ စာရင္း ေကာက္ယူမည့္
ေမးခြန္းတြင္ပါ၀င္ေသာ လူမ်ိဳးႏွင့္ မ်ိဳးႏြယ္စု သတ္မွတ္ခ်က္၊ သေကၤတ (code number)
မ်ား သတ္မွတ္ခ်က္တို႔သည္ ကခ်င္ တိုင္းရင္းသား
မ်ိဳးႏြယ္စု၀င္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ညိွႏွိဳင္း၊ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူၿပီး အတည္ျပဳေဆာင္ရြက္ ထားျခင္း
မဟုတ္ေၾကာင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။
(ဂ) ကခ်င္လူမ်ိဳးဆိုသည္မွာ သီးသန္႕ကခ်င္မ်ိဳးႏြယ္စု၀င္တစ္ခု မဟုတ္ပဲ
ကခ်င္ မ်ိဳးႏြယ္စု မ်ားစုေပါင္းထားသည့္ လူမ်ိဳးကို "ကခ်င္(Kachin)" ဟုသံုးႏႈန္း
ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကခ်င္သည္ ဂ်ိန္းေဖာ့မ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခုတည္းကို
ကိုယ္စား ျပဳေသာအမည္ မဟုတ္သျဖင့္ ကခ်င္=ဂ်ိန္းေဖာ့ (Jinghpaw) မဟုတ္ပါ။ Wunpawng
Amyu Sha = Kachin သာျဖစ္ပါသည္။
သန္းေခါင္စာရင္း ေမးခြန္းမ်ားတြင္ပါရွိေသာ
ကခ်င္အုပ္စုပါ လူမ်ိဳးႏွင့္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ (Code number) မ်ားသည္
ကခ်င္တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြင္း ပကတိအေျခအေနႏွင့္ ကုိက္ညီမႈ မရွိိဘဲ
ကဲြလဲြခ်က္မ်ားရွိေနပါသည္။ ထို႔ျပင္ဘံုသေဘာေဆာင္ေသာ ″ကခ်င္″
ဟူသည့္ လူမ်ိဳးအုပ္စုႀကီးကိုလည္း မ်ိဳးႏြယ္စုအမည္စာရင္းတြင္ ထပ္မံ ထည့္တြင္းထားသျဖင့္
ေဖာင္းပြျခင္း၊ ရႈပ္ေထြးျခင္း၊
အခ်င္းခ်င္း အျငင္းပြားေစျခင္း မ်ားျဖစ္ေပၚေစ၍ စည္းလုံး ေသြးစည္းညီညြတ္မႈကို ပ်က္ျပားေစပါသည္။ အစိုးရ၏
ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈ အေပၚတြင္လည္း သံသယ ရွိမႈမ်ားျဖစ္ တည္ေစသည္ဟု
သုံးသပ္ရရွိပါသည္။
(ဃ) လူမ်ိဳးႏွင့္မ်ိဳးႏြယ္စုေမးခြန္းတြင္ပါရွိေသာ
သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားတြင္ ေဒသအသံုး အႏႈန္းႏွင့္ မ်ိဳးႏြယ္စုအမည္မ်ား ေရာေထြးေနသျဖင့္
ရွင္းလင္းျပည့္စံုမႈ မရွိျခင္း၊ အခ်ိဳ႕မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား
ထပ္မံထည့္သြင္းရန္ လိုအပ္ေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ မွန္ကန္မႈ မရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ကခ်င္တိုင္းရင္းသား
မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအတြင္း မိမိတို႔၏ မ်ိဳးႏြယ္စုအမည္မ်ားႏွင့္ ကုိယ္ပိုင္အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ
လကၡဏာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြား မည္ကိုလည္းေကာင္း၊
ရရွိႏိုင္သည့္အခြင့္အေရးမ်ား လက္လြတ္ ဆုံးရႈံးသြားမည္ကို လည္းေကာင္း
စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားရိွ ေနၾကပါသည္ဟု သုံးသပ္ ပါသည္။
(င)
ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ လက္ရွိအေျခအေန၌ နယ္ေျမေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈ မရွိျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားတြင္
စစ္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ပြားေနျခင္းေၾကာင့္ သန္းေခါင္းစာရင္း ေကာက္ယူရာတြင္
စာရင္းအတိအက် ရရွိႏိုင္ရန္ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္မည္ဟု သုံးသပ္ၾက ပါသည္။ ထို႕ျပင္ ျပည္သူလူထုအတြင္း ျပည့္စံုလုံေလာက္ ေသာ
ေဆြးေႏြးမႈ၊ အသိေပးမႈ အားနည္းေနျခင္းေၾကာင့္ ရရွိမည့္ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ား ျပည္႔စံုမွန္ကန္မႈ အားနည္း ႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏
အနာဂါတ္ လူမႈ စီးပြားေရးစီမံကိန္းအတြက္ မူ၀ါဒမ်ား ေရးဆြဲခ်မွတ္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ခ်ိဳ႕ယြင္းအားနည္းမႈမ်ား
ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္ဟု သုံးသပ္ ၾကပါသည္။
(စ)
သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ခံရန္ တာ၀န္ရွိေသာပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္
ေဒသခံဘာသာ စကားႏွင့္ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ သေဘာသဘာ၀ကို သိရွိနားလည္မႈ
အားနည္းျခင္းရွိပါက အေၾကာင္းအရာမ်ား မွားယြင္းျဖည့္စြက္မႈမ်ား ရွိလာႏိုင္သည္ဟု
သံုးသပ္ၾကပါသည္။
(ဆ)
ေဒသခံ ကခ်င္လူမ်ိဳး၊ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအားလံုးႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ
ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ညိွႏွိဳင္းအေျဖရွာမႈမရွိဘဲ ဗဟိုမွတိုက္ရုိက္ ဆုံးျဖတ္အတည္ျပဳၿပီး
ေအာက္ေျခသို႔ ခ်ျပသည့္လုပ္ငန္းစဥ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက က်င့္သုံးေဖာ္ေဆာင္ ေနေသာ
ဒီမိုကေရစီ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ေသြဖယ္ကာ ကြဲလြဲဆန္႕က်င္ ေနလွ်က္ရွိ သည့္အျပင္
ဒို႔တာ၀န္အေရး(၃)ပါးတြင္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ တုိင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညႊတ္ေရးကိုလည္း
ထိခိုက္ေစႏိုင္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳၾကပါသည္။
အထက္ပါသုံးသပ္ခ်က္မ်ားေပၚအေျခခံ၍
ကခ်င္ျပည္သူလူထု
အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား-
(၁) ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ လူဦးေရႏွင့္ အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူ
ႏိုင္ရန္ အစိုးရက သတ္မွတ္ျပဳစုထားေသာ လူမ်ိဳး၊ မ်ိဳးႏြယ္စုႏွင့္ သေကၤတ(code number)မ်ားကုိ
အစည္းအေ၀းတက္ေရာက္လာသူမ်ား အားလံုး ကန္႕ကြက္ပါ သည္။
သို႔ျဖစ္၍ မိမိတို႔ ကခ်င္ျပည္သူလူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား လက္ခံသေဘာတူညီ ထားေသာ
ျပင္ဆင္လိုသည့္ပုံစံကို တင္ျပအပ္ပါသည္။
(၂)
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္းစာရင္းေကာက္ယူေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ေအာင္ျမင္ေရး အတြက္ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စု
အသီးသီးႏွင့္ လူမႈအဖဲြ႔အစည္း မ်ားမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားႏွင့္
ေတြ႔ဆံု၊ ညိႇႏိႈင္း၊
ေဆြးေႏြးမႈျပဳလုပ္ၿပီး ယခုထက္ပိုမို၍ ပြင္းလင္း ျမင္သာမႈရွိေစရန္ႏွင့္
လူထုအားလံုးသို႔ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ား
ေပးပို႔ႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။
(၃) အထက္ပါလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအေပၚ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိ ၀န္ႀကီး ဌာနမွ
အျမန္ဆံုးတံု႔ျပန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ေတာင္းဆိုပါသည္။ အကယ္၍ ယခု အစည္းအေ၀းမွ
ရရွိေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအေပၚ လက္ခံသေဘာ တူရန္
အခက္အခဲရိွမည္ဆိုပါက တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထု တရပ္လံုး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
သိရွိၿပီး နားလည္သေဘာ တူလက္ခံႏိုင္သည့္ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုသို႔ ေရႊ႔ဆိုင္းေပးပါရန္
အႀကံျပဳ ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment