တူေမာင္ညိဳ။ ႏုိဝင္ဘာ ၁၃၊၂၀၁၁
Naypyidaw |
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈)
ကိုနိဒါန္း၊ အခန္း (၁၅) ခန္း၊ ပုဒ္မေပါင္း (၄၅၇) ခု၊ ဇယား (၅) ခုတို႔ျဖင့္
ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္။ အဲဒီ အခန္း (၁၅) ခန္းအနက္၊ “အခန္း(၁၂) ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း”
ဆုိတဲ့အခန္းကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။
အခန္း(၁၂) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း
ကို ပုဒ္မ(၄၃၃)၊ (၄၃၄)၊ (၄၃၅)၊ (၄၃၆) ဆိုၿပီး ပုဒ္မ(၄) ခုနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထား ပါတယ္။
ပုဒ္မ (၄၃၃)၊ (၄၃၄)၊ (၄၃၅)
တုိ႔ကေတာ့ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ကို ျပင္ဆင္ လိုလွ်င္ ဘယ္လို
နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ျပင္ဆင္ရမယ္ ဆုိတာကိုေဖၚျပ ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ကေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ
တင္သြင္းရမယ္။ ဥပေဒမူၾကမ္း အျဖစ္ တင္သြင္း ရမယ္၊ အျခားအဆိုမ်ား မပါရွိေစရ။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ရာခုိင္ႏႈန္း ကတင္ျပလာလွ်င္
အဆိုပါျပင္ဆင္ခ်က္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြး ေနရမယ္ လို႔ေဖၚျပထားပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ကိုစုေပါင္း ထားတာပါ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
မွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္(၄၃၅) ဦး၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ (၂၂၄) ဦးရွိပါတယ္။
ဒီေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာစုစုေပါင္း ကုိယ္စားလွယ္( ၆၅၉) ဦးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
စုစုေပါင္း၏၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းလို႔ ဆိုထားေလေတာ့ (၁၃၁ ဒသမ ၈) ဦးရရွိမွာ သာလွ်င္
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကလက္ခံ ေဆြးေႏြးရမယ္ ဆိုတဲ့အဆင့္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ထဲမွာႀကံ့ခုိင္ေရးပါတီကိုယ္စားလွယ္မ်ားန႔ဲ
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ စစ္သားအမတ္ေတြ စုစု ေပါင္းရင္(၅၅၄) ဦး ရွိပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္စုစုေပါင္း(၆၅၉)
ဦးထဲ အဲဒီအေရအတြက္ (၅၅၄) ဦးကို ႏႈတ္လုိက္ရင္ (၁၀၅) ဦးက်န္ပါတယ္။ အဲဒီ (၁၀၅)
ဦးဟာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္
ကိုျပည့္မီျခင္း မရွိတာကို ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ႀကံဖြံပါတီ
ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ စစ္သားအမတ္ေတြမပါတဲ့ အျခား ပါတီငယ္မ်ားရဲ႕ စုစုေပါင္းက(၁၀၅)ဦးသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ (တစည) လိုပါတီေတြ၊ (စဒက) ကဲ့သို႔ ႀကံဖြ႔ံပါတီနဲ႔
မဟာမိတ္ဖြ႔ဲထားတဲ့ ပါတီငယ္ေတြကိုပါထည့္ၿပီး ေပါင္းထားတာပါ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
စုစုေပါင္း၏၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ရဖို႔မလြယ္ဘူးဆိုတာ လက္ေတြ႔ ကိန္းဂဏန္းေတြက
ရိုးရုိးရွင္းရွင္း သက္ေသထူေနပါတယ္။ ဒါကပထမဆင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေရးႀကီးတာက ပုဒ္မ (၄၃၆) ျဖစ္ပါတယ္။ပုဒ္မ(၄၃၆)
ကို ပုဒ္မခြဲ (က) နဲ႔ (ခ) ဆိုၿပီး ခြဲျခား ထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပုဒ္မ(၄၃၆)(က) နဲ႔
(ခ) ဟာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ကို ၂ ပုိင္းခြဲထားတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မ
(၄၃၆) (က) ဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈) ရဲ႕ အဓိကအပုိင္းျဖစ္ၿပီး၊ ပုဒ္မ (၄၃၆)
(ခ) ကေတာ့ သာမညအပုိင္းလုိ႔ ခြဲေျပာရင္ရပါတယ္။ပုဒ္မ (၄၃၆)(က) ကို အဓိကအပုိင္းလုိ႔
ခြဲေျပာရတာက ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ထဲက ေသာ့ခ်က္က်တဲ့ အခန္းေတြနဲ႔
အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ပုဒ္မေတြကို ေရြးထုတ္ေဖၚျပ ထားလုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ပုဒ္မ(၄၃၆) ပုဒ္မခြဲ(က)
ကိုဦးစြာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။ ပုဒ္မခြဲ(က)တြင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈) မွာ
ပါဝင္တဲ့ အခန္း (၁၅) ခန္းအနက္၊ အခန္း (၈) ခန္းမွာရွိတဲ့ပုဒ္မေပါင္း (၉၅) ခုကို
သီးသန႔္ေရြးခ်ယ္ ေဖၚျပထားတယ္။
ပုဒ္မခြဲ(က)မွာ သီးသန္းေရြးခ်ယ္ ေဖၚျပထားတဲ့အခန္း
(၈) ခု ဆုိတာ ဘယ္လိုအခန္းေတြလဲ။ ပါဝင္တဲ့ပုဒ္မ ေတြကဘာေတြလဲ။ ေအာက္ပါဇယားကိုၾကည့္ပါ။
အခန္းအမည္
|
ပါဝင္သည့္ပုဒ္မမ်ား
|
စုစုေပါင္း
|
အခန္း (၁) ႏုိင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ား
|
(ပုဒ္မ ၁ မွ ၄၈ ထိ ပုဒ္မ အားလံုး)
|
၄၈
|
အခန္း(၂)
ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု
|
(ပုဒ္မ ၄၉ မွ ၅၆ ထိ ပုဒ္မ အားလံုး)
|
၈
|
အခန္း (၃)
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ဒုတိယသမၼတမ်ား
|
(ပုဒ္မ ၅၉ ႏွင့္ ၆၀)
|
၂
|
အခန္း(၄) ဥပေဒျပဳေရး
|
(ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁၀၉၊ ၁၄၁၊ ၁၆၁)
|
၄
|
အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
|
(ပုဒ္မ ၂၀၀၊ ၂၀၁၊ ၂၄၈၊ ၂၇၆)
|
၄
|
အခန္း(၆) တရားစီရင္ေရး
|
(ပုဒ္မ ၂၉၃၊ ၂၉၄၊ ၃၀၅၊ ၃၁၄၊ ၃၂၀)
|
၅
|
အခန္း(၁၁)
အေရးေပၚကာလဆုိင္ရာျပဌာန္းခ်က္မ်ား
|
(ပုဒ္မ ၄၁၀ မွ ၄၃၂ ထိ ပုဒ္မ
အားလံုး)
|
၂၃
|
အခန္း (၁၂)
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း
|
(ပုဒ္မ ၄၃၆)
|
၁
|
၉၅
|
အဆိုပါ အခန္းမ်ားနဲ႔ ပါရွိေသာ
ပုဒ္မမ်ားကိုဘယ္လိုျပင္ဆင္ရမည္ဆိုတာကိုအခုလို ေရးသားေဖၚျပ ထားပါတယ္။
“ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏
၇၅ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူ လက္ခံၿပီးေနာက္၊ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ
က်င္းပ၍ ဆႏၵမဲေပးပုိင္ခြင့္ရွိသူ အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲ ျဖင့္သာ
ျပင္ဆင္ရမည္” လို႔ဆိုထားပါတယ္။
သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း (၁)
ႏုိင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ား အခန္း
- ပုဒ္မ (၆) (စ) “ႏုိင္ငံေတာ္၏
အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္က ပါဝင္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေရး တုိ႔ကို
အစဥ္တစုိက္ ဦးတည္သည္”
- ပုဒ္မ(၁၄) “ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မ်ားအျဖစ္ ဤဖြဲ႔စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒအရ သတ္မွတ္သည့္ဦးေရ အတုိင္း တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က
အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါဝင္သည္”
- ပုဒ္မ (၂၀) (ခ) “တပ္မေတာ္သည္ တပ္ပုိင္းဆုိင္ရာကိစၥ
အားလံုးကို လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲစီရင္ ေဆာင္ရြက္ပုိင္ခြင့္ရွိသည္”
- ပုဒ္မ (၂၀) (င) “ျပည္ေထာင္စု မၿပဳိကြဲေရး၊
တုိင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ မၿပိဳကြဲေရးႏွင့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာတည္တံ့ ခုိင္ၿမဲ
ေရးတို႔ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တပ္မေတာ္တြင္ အဓိကတာဝန္ရွိသည္”
- ပုဒ္မ (၂၀) (စ) “တပ္မေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိကတာဝန္ရွိသည္”
သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၂)
ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု အခန္း
- ပုဒ္မ(၄၉) “ႏုိင္ငံေတာ္ကို ေအာက္ပါ
တုိင္းေဒသႀကီး (၇)ခု၊ ျပည္နယ္ (၇) ျပည္နယ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု နယ္ေျမမ်ားျဖင့္ပုိင္းျခား
သတ္မွတ္သည္” ဆုိတဲ့ ပုဒ္မကို တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိေရး (၈ျပည္နယ္မူ)
ကို အစဥ္တစုိက္ ေတာင္းဆိုေနခဲ့ၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသားမ်ား အေနျဖင့္
အဆိုပါပုဒ္မ(၄၉)ကို မည္သုိ႔ျပင္ဆင္ၾကမလဲ။
သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၃)
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ဒုတိယသမၼတမ်ား အခန္း
- ပုဒ္မ(၅၉) (စ) “မိမိကုိယ္တုိင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊
မိမိ၏ မိဘတစ္ပါးပါး ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ ဇနီးသုိ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္း ေသာ္လည္းေကာင္း၊
မိမိ၏ တရားဝင္သားသမီး တစ္ဦးဦး ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုတရားဝင္ သားသမီးတစ္ဦးဦး၏
ဇနီးသုိ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္း ေသာ္လည္းေကာင္း ႏုိင္ငံျခားအစုိးရ၏ ေက်းဇူးသစၥာကို
ခံယူေစာင့္ေရွာက္ရိုေသသူ သို႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံျခားအစုိးရ၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္သူ သုိ႔မဟုတ္
တုိင္းတစ္ပါး၏ ႏုိင္ငံသား ျဖစ္သူမ်ား မျဖစ္ေစရ၊ ထိုသူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံျခားအစုိးရ၏ လက္ေအာက္ခံ
ျဖစ္သူေသာ္လည္းေကာင္း၊ တုိင္းတစ္ပါး၏ ႏုိင္ငံသား ေသာ္လည္းေကာင္း ခံစားရေသာ အခြင့္ေရးမ်ားႏွင့္
ေက်းဇူးခံစားခြင့္မ်ား ကို ခံစားႏုိင္ခြင့္ရွိသူမ်ား မျဖစ္ေစရ”
(ဤပုဒ္မသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို
ရည္ရြယ္သည္ဟု ေဖၚျပဆိုလိုျခင္း မရွိေသာ္ျငားလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္၏
လက္ရွိအေျခအေနအရ ကန္႔သတ္ထားသလိုျဖစ္ေနပါတယ္)
- ပုဒ္မ(၆၀) (က) နဲ႔(ခ) သည္ သမၼတကို
လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္မွေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ရံုမကပဲ။ တပ္မေတာ္ ကပါ
လႊတ္ေတာ္ကဲ့သို႔ သမၼတတစ္ဦး ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ ေပးအပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၄)
ဥပေဒျပဳေရးအခန္း
- (ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁၀၉၊ ၁၄၁၊၁၆၁) တို႔သည္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္
ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္ဖြဲ႔စည္းမႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ ထားသည့္ ပုဒ္မမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
- (ပုဒ္မ ၂၀၀၊ ၂၀၁၊ ၂၄၈၊၂၇၆) တုိ႔တြင္
ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္
လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ ဖြဲ႔စည္းျခင္း စတဲ့ကိစၥမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၁၁)
အေရးေပၚကာလဆုိင္ရာျပဌာန္းခ်က္မ်ား
(ပုဒ္မ ၄၁၀ မွ ၄၃၂ ထိပုဒ္မ အားလံုး)
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခန္းမွာ ေဖၚျပထားတဲ့ ပုဒ္မအားလံုးရဲ႕
ၿခံဳငံုအဓိပၸါယ္ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကို ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ အမ်ိဳးသား
ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီထံ ဝကြက္အပ္ထားတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ဥပေဒသေဘာ ျဖစ္ေအာင္ေရးထားျခင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္
လံုၿခံဳေရးေကာင္စီက အခ်ိန္မေရြး၊ တရားဝင္ အာဏာ သိမ္းခြင့္ ထာဝစဥ္ရရွိ ထားျခင္း
သုိ႔မဟုတ္ ေပးအပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ၿခံဳငံုသုံးသပ္ခ်က္
ဒါေၾကာင့္အထက္မွာ သာဓကအသီးသီး
ထုတ္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ကိုျပဳျပင္ဖို႔ဆုိလွ်င္ ပထမဆင့္ အေနနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ရာခုိင္ႏႈန္း ရရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။၂၀
ရာခုိင္ႏႈန္းရရွိဖို႔ ဘယ္ေလာက္ ခက္ခဲတယ္ ဆိုတာကို လက္ရွိ ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႔
တြက္ခ်က္ျပခဲ့ပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ထဲဝင္ၿပီး ျပဳျပင္ယူမယ္ဆိုတာ
ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲမယ္ ဆိုတာျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ပုဒ္မ(၄၃၆) မွာေဖၚျပထားတဲ့ ပုဒ္မ ေတြဟာ
ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်တဲ့ ပုဒ္မေတြ တနည္းအားျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္နဲ႔ စစ္အုပ္စု အက်ိဳးစီးပြားကို
ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေပး ထားတဲ့ အခ်က္ေတြလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြဟာ စစ္အုပ္စုရဲ႕ အတိတ္၊
ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ အက်ိဳးစီးပြား ေတြနဲ႔ လိမ္ယွက္ဆက္ ႏြယ္ေနတာမို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲဝင္ၿပီး
ျပင္ဆင္ႏုိင္ဖို႔ ဆုိတာဟာ လက္ေတြ႔မက်တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္မႈသာလွ်င္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ပထမဆင့္ အေနနဲ႔ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ရာခုိင္ႏႈန္းရရွိပါေစ။ တကယ္တန္း
ျပင္ဆင္ႏုိင္ခြင့္ဆိုတာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္း
ေက်ာ္ရရွိရမွာျဖစ္ၿပီး၊ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပၿပီး၊ မဲေပးပုိင္ခြင့္ရွိသူ
အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ မဲဆႏၵျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ရွင္းေအာင္ေျပာရလွ်င္ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က)
မွာ ေရြးထုတ္ေဖၚျပထားတဲ့အခန္း (၈) ခန္း နဲ႔ ပုဒ္မ (၉၅) ခုဟာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ
ဥပေဒ (၂၀၀၈) ရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ အခန္းေတြနဲ႔ ေသာ့ခ်က္က်တဲ့ ပုဒ္မ ေတြျဖစ္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္
ယေန႔ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ အတြက္ အေလွ်ာ့ ေပးလုိက္ေလ်ာႏုိင္တဲ့ အခ်က္ ေတြ
မဟုတ္ပါဘူး။မဆုတ္တမ္း ခံစစ္စခန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းျပင္ဆင္ဖို႔ တမင္ခက္ခဲ
ေအာင္ အခုလုိ တိတိက်က်ေရးသား ထည့္သြင္းျပဌာန္း ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မ(၄၃၆) (ခ)
ကေတာ့ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲက်င္းပၿပီး၊မဲေပး ပုိင္ခြင့္ရွိသူအားလံုး၏
ထက္ဝက္ေက်ာ္ မဲဆႏၵ ျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ မပါတာပဲ
ကြာျခားပါတယ္။ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္အရ ေျပာရရင္ ပုဒ္မ(၄၃၆ (က) ေလာက္
မတင္းၾကပ္တဲ့အခ်က္ေတြလို႔ ဆိုေကာင္းဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါ့အျပင္ မပယ္ပ်က္ေသးသမွ် အတည္ ျဖစ္ေစရမယ္ဆိုတဲ့
အျခားေသာ တည္ဆဲဥပေဒ (၄၀၀) ေက်ာ္ လည္း ရွိေနပါေသးတယ္။
အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီ
အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထဲမွာရွိတဲ့ ဥပေဒ ကၽြမ္းက်င္သူေတြဟာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ထဲမွာ
ဘယ္လိုအခ်က္ အလက္ေတြဟာျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်ဘူး၊ ဘယ္လုိ အေပၚစီးယူထား တယ္ဆုိတာေတြနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး၊ ပုိၿပီးသိရွိ နားလည္ႏုိင္မယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ သံသယမရွိပါဘူး။ ထြင္းေဖာက္
ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ႏုိင္စြမ္း ရွိၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဧရာဝတီျမစ္ထဲေရရွိမယ္ဆုိတာေျပးၾကည့္စရာမလိုတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲဝင္မယ့္ကိစၥဟာ
ဥပေဒရႈေဒါင့္ထက္၊ ႏုိင္ငံေရး ရႈေဒါင့္ကို ပိုၿပီးအေလးေပး ရပါလိမ့္မယ္။
တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈) အပါအ၀င္ တိုင္းျပည္ရဲ႕
အဓိကက်တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာအားလုံးကို ႏုိင္ငံေရးအရ တန္းတူရည္တူ
ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔
ဦးသိန္းစိန္အစုိးရ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖုိ႔ လိုပါတယ္။
ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ၁၉၈၈ ဒီမိုကေရစီ
အေရးေတာ္ပံုႀကီးက (မဆလ) တစ္ပါတီ ကိုေရာ၊ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ကို ခုတ္ေမာင္း လည္ပတ္ေစခဲ့တဲ့
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(၁၉၇၄) ကိုပါ တုိက္ဖ်က္ခဲ့တာ တကယ့္သမုိင္း ျဖစ္ရပ္မွန္တစ္ခုပါ။
မွတ္ခ်က္။
ဤေဆာင္းပါးကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊
ႏုိဝင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔ က ေရးသားခဲ့ၿပီး၊ မိုးမခတြင္ ေဖၚျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD)
ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္မီအခ်ိန္ကျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၂၀၁၂
ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္က်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး။ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) က အမတ္ေနရာ စုစုေပါင္း (၄၃)
ဦးေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရပါတယ္။
ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္
အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) မွ လြတ္ေတာ္အလုိက္ ေရြးခ်ယ္ ခံရမႈမ်ား
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃၇) ဦး
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၄)
ဦး
တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
(၂) ဦး
စုစုေပါင္း (၄၃) ဦး
ယခုအေျခအေနအရ ထပ္မံေဖၚျပသင့္သည္ဟု
ယူဆပါသျဖင့္ ေပးပို႔လိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
တူေမာင္ညိဳ
၁၇ ဇြန္ ၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment