ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း
ေျမပံု
တိုင္း၇င္းသား
ေပါင္းစံု မွီတင္းေနထိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အနာဂတ္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာ
ဖြံ ့ ျဖိဳး တိုးတက္၇န္ အစိုး၇၊ လူမ်ိဳးစု လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ ့အစည္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေ၇းပါတီမ်ား၊
ပညာတတ္ လူတန္းစားမ်ား ႏွင့္ အဖြဲ ့အစည္း အလႊာအသီးသီးမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း
ေတြးေခၚ ၾကံဆ လာျခင္းမွာ စာေ၇းသူအေနျဖင့္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈ အျဖစ္လက္ခံပါသည္။
သို ့ေသာ္
-
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း
ေတြးေခၚ ၾကံဆလာျခင္း ႏွင့္ အေျခအေန တ၇ပ္သို ့ ေ၇ာက္ရွိ၇န္ ျပင္ဆင္ႏိုင္္ျခင္း မ်ားမွာ
အေ၇းၾကီးေသာ အဆင့္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ ့ဘ၀ အေျခအေနမွန္ မဟုတ္ေသးပါ။
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈကို
တေန ့တေန ့ ပို၍ အေလးေပးလာေသာ ကမာၻၾကီးမွ ကင္းကင္း
ရွင္းရွင္း ေန၇န္မွာ တိုင္း၇င္းသားေပါင္းစံု ေနထိုင္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
အတြက္ ပို၍ မျဖစ္ႏႈိင္ေတာ့ပါ၊ ဖံုးဖိ .. ၀ွက္ထားလို ့လည္းမ၇ေတာ့ပါ။
ေျပာတိုင္း
ေတြးတိုင္းလည္း မမွန္ႏိုင္သလို ျပင္ဆင္ႏိႈင္တိုင္းလည္း အဆင္မေျပ ႏိုင္သည္ကို က်ေနာ္တို
့၇ဲ ့ ခါးသီးလြန္းတဲ့ သမိုင္းအေတြ ့အၾကံဳေတြက သင္ေပးခဲ့ၾကပါျပီ။
၁. 2008 constitution ျပင္ဆင္ဖို ့ကိစၥ
တိုင္း၇င္းသား၊
အတိုက္အခံ ပါတီေတြ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ Federalism နဲ ့ ဘယ္ေလာက္ထိ ကိုက္ညီႏိုင္ မလဲ ?
၂. တိုင္း၇င္းသား/ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေ၇း နဲ ့
ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ကိစၥ
လက္ရွိ
တပ္မေတာ္အေျချပဳ အစိုး၇ ဘယ္ေလာက္ထိ လိုက္ေလ်ာ မလဲ ?
လက္ရွိအစိုး၇၇ဲ
့ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေ၇း လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ အေပၚ ေလ့လာ သံုးသပ္ ျပီးမွသာ တိုင္း၇င္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ
့အစည္းမ်ား အေနနဲ ့ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပြဲ အေပၚ ဆံုးျဖတ္ၾကမွာပါ၊ ျပီးေတာ့ တိုင္း၇င္းသား
လက္နက္ကိုင္အဖြဲ ့အစည္း ေခါင္းေဆာင္ အေတာ္ မ်ားမ်ား ဟာ “difference between
Revolutionary Organization and Political Party” ကို ေကာင္းေကာင္း နားလည္ၾကပံု ၇ပါတယ္၊
အဲဒီ ႏွစ္ခုဟာ objectives နဲ ့ roles ေတြလည္း မတူၾကပါဘူး။
၃. တပ္မေတာ္
အခန္းက႑
ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ
တပ္မေတာ္ တခုထဲရွိ၇မယ္ ဆိုတာ ေမးစ၇ာ .. ေျပာစ၇ာ မလိုတဲ့ အခ်က္ပါ၊
အဓိက
.. အဲဒီ တပ္မေတာ္ဟာ အနစ္(၆၀) ၀န္းက်င္ တိုင္း၇င္းသားေဒသမ်ား နဲ ့ ျပည္သူေတြအေပၚ ဘယ္လို
ျပဳမူ ဆက္ဆံခဲ့တယ္ .. အဲတာေတြကို ဘယ္လိုျပင္ဆင္၇မယ္ .. ဘယ္လို ကာကြယ္၇မယ္ .. ဘယ္လိုဖြဲ
့စည္းသြား၇မယ္ ဆိုတာေတြက အေ၇းအၾကီးဆံုး အခ်က္ေတြပါ။
ျငိမ္းခ်မ္းေ၇းအတြက္
ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ ဘယ္ႏွစ္ခါ ေတြ ့ဆံုၾကပါေစ ဗမာ့တပ္မေတာ္ အေနနဲ ့ တိုင္း၇င္းသား ေဒသ ေတြမွာ
ဆက္လက္ တပ္စြဲ လႈပ္ရွား ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ယံုၾကည္မႈ မတည္ေဆာက္ ႏိုင္သလို ျငိမ္းခ်မ္းေ၇း/
အပစ္အခတ္ ၇ပ္စဲေ၇း လည္း အခ်ိန္မေရြး ပ်က္စီး သြားႏိုင္ပါတယ္(အေတြ ့ အၾကဳံ ရွိျပီး)၊ အသြင္ကူးေျပာင္းေ၇းကာလ
တိုင္း၇င္းသား ေဒသေတြမွာ အဲဒီေလာက္ မ်ားတဲ့ ဗမာ့တပ္မေတာ္ အင္အား မလိုပါ .. ဗမာျပည္
လြတ္လပ္ေ၇း၇တဲ့ အခ်ိန္ထိ ကခ်င္ျပည္၌ ကခ်င္ျပည္သူမ်ားကသာ နယ္ခ်ဲ ့ကို တြန္းလွန္ တိုက္ခိုက္
ခဲ့ၾကသည္မွာ သာဓက တခု ျဖစ္ပါသည္ .. BIA တပ္မ်ား ကာကြယ္ေပးခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ။
တပ္မေတာ္၏
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေ၇း ဟုဆို၇ာတြင္ ဗမာ့တပ္မေတာ္ သည္သာမက တိုင္း၇င္းသား တပ္မေတာ္ အသီးသီး
ကလည္း တေျပးညီ လုပ္ေဆာင္၇မည္ ျဖစ္ျပီး အနာဂတ္ ေခတ္မွီတိုးတက္ျပီး တိုင္း၇င္းသား ျပည္သူတိုင္း၏
လံုျခံဳေ၇းကို ေပးႏိုင္ေသာ တပ္မေတာ္ (Federal Army) အဆင့္သို ့ တိုးျမွင့္ ႏိုင္ျခင္းမွာလည္း
အေ၇းၾကီးေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ၇မည့္ အခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါ အေၾကင္းအ၇ာ
(၃)၇ပ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ပါမွ တိုင္း၇င္းသား ျပည္သူ အမ်ား ေျမွာ္လင့္ေတာင့္တ
ေနေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သစ္သို ့ မုခ် ေ၇ာက္ရွိႏိုင္မည္ဟု
ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း တင္ျပ လိုက္၇ပါသည္။
Marip,
Tu Lum
June 15,
2013
No comments:
Post a Comment